3 Απριλίου 2013

#1. Να πάω σε 3 μουσεία - Μέρος Πρώτο: Istanbul Modern

Γεια σου όλους!! Και καλό μήνα!! Μπήκε κι ο Απρίλιος.. ο μήνας της τουλίπας!! 
Για να δούμε.. σε ποιο πάρκο θα μου ποζάρουν οι τουλίπες!!! Χμμμ!!! Στο μεταξύ, σας έχω δημοσιευσούλα -όχι και πολύ φρέσκια!! 

Την προ-προηγούμενη Κυριακή (αν δεν κάνω λάθος) είχε έτσι την συνηθισμένη μουντάδα-κρύο-βροχή που είχαμε εδώ όοοολο τον Μάρτιο και είπα να πάω μια βολτίτσα!! 
Ξεκίνησα, λοιπόν, την αγαπημένη μου διαδρομή!! Küçülyalı-Haydarpaşa με το τρένο και μετά Haydarpaşa-Karaköy με το βαπόρι!! Πραγματικά, αυτή την διαδρομή δεν την βαριέμαι ΠΟΤΕ!!!! Ο σταθμός του Haydarpaşa δε είναι για μένα ένα αριστούργημα!! Είναι μία γέφυρα με το παρελθόν αν μάλιστα σκεφτεί κανείς πόσος κόσμος έχει περπατήσει μέσα στον σταθμό και στις πλατφόρμες του τον τελευταίο αιώνα.

Φτάνοντας στο Karaköy, και καθοδόν για τον καφέ στο χέρι, τί να δώ!!!??? Ένας τύπος σε ένα μικρό σταντ πουλούσε χελβά, χαλβά ντε!!! 
Υπνωτισμένη, χωρίς καν να σκεφτώ, του λέω "Μπιρ τάνε χελβά λούτφεν!!!!" και σβέλτααααα!!!! Χαχα!!! Πρόκειται για σιμιγδαλένιο χαλβά με κρυμένο παγωτό και σιρόπι σοκολάτας!!! Τ-Ε-Λ-Ε-Ι-Ο!!! Απ' ότι είδα είναι ακόμα εκεί!!!! Προλαβαίνετε!!!!!!!

Λοιπόν, στο θέμα μας τώρα!!!!
Περπατώντας βρέθηκα στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης ή αλλιώς Istanbul Modern!!!
Για να επισκεφτείτε την ιστοσελίδα του μουσείου πατήστε εδώ! Το κτίριο βρίσκεται στην παραλία δίπλα στο Karaköy και έχει απίστευτη θέα στον Βόσπορο!!! Βέβαια, απαγορεύονται οι φωτογραφίες! (ΓΡΟΥΜΦ!!) Αν συνεχιστεί αυτό το θέμα με τις φωτογραφίες σε μουσεία και παλάτια, θα διαμαρτυρηθώ! Γι' αυτό η δημοσίευση αυτή είναι λίγο φτωχή όσο αφορά το φωτογραφικό υλικό. Εγώ πάντως σας συστήνω να πάτε στο μουσείο ανεπιφύλακτα!! Θα εντυπωσιαστείτε από τα τεράστια και ποικίλα, όσον αφορά τα υλικά και τις τεχνοτροπίες, κολάζ, θα προβληματιστείτε με τα βίντεο στα μικρά σκοτεινά δωματιάκια, θα δείτε πολλά περίτεχνα γλυπτά από Τούρκους και ξένους καλλιτέχνες και θα μάθετε πολλά για την μοντέρνα τέχνη στην Τουρκία.
Η είσοδος και ο χώρος έξω από το μουσείο!
Χορός του Ζαλόγγου; Καμπαρέ; Καλαματιανός;
Έβγαλα το άχτι μου! Αφού απαγορεύονται οι φωτογραφίες μέσα, εγώ έβγαλα έξω!! ΧΑ!
 Προσωπικά μου αρέσουν πολύ τα κολάζ, οπότε πέρασα αρκετή ώρα χαζεύοντάς τα, κοιτώντας τις λεπτομέρειές τους και θαυμάζοντας την υπομονή και τη δημιουργικότητα του καλλιτέχνη!! Τα βίντεο από την άλλη είναι μιά άλλη μορφή τέχνης, πιο άμεση. Προβάλλονται σε μικρά δωματιάκια και έχουν ποικίλη θεματολογία.. από τις περούκες μέχρι τις μαντίλες, και από τις οικογενειακές στιγμές μιας οικογένειας μέχρι το "πείραμα" μιας γυμνόστηθης καλλιτέχνη. 
Στο μουσείο λειτουργεί και καφετέρια-εστιατόρειο με θέα τον Βόσπορο!!

Μετά από την επίσκεψή μου στο μαγαζάκι του μουσείου, είπα να συνεχίσω την βόλτα μου!! Κατευθύνθηκα "προς τα πάνω" προς το Çihangir, μια περιοχή στην οποία δεν έχω πολυ-περιπλανηθεί ακόμα!! Αλλά αυτό είναι κάτι που μου αρέσει στην Πόλη. Εκεί που νομίζεις ότι έχεις δει πολλά μέρη, κι έχεις γυρίσει αρκετά, παίρνεις έναν δρόμο ή ανεβαίνει κάποιες σκάλες και ΤΣΟΥΠ βρίσκεσαι σε μια "καινούργια" περιοχή!! Και απ' ότι κατάλαβα στο Çihangir δεν αστειεύονται με τις σκάλες!! Μου άρεσε πολύ η βόλτα μου στο Çihangir. Τα σπίτια έχουν πιο ευρωπαϊκές επιρροές και μου θύμισαν αρκετά τα σπίτια στο κέντρο της Θεσσαλονίκης! Πολλά όμορφα καφέ και εστιατόρια, κόσμος να βολτάρει.. Μια όμορφη περιοχή! Σίγουρα θα ξανάρθω για εξερεύνηση!!! Και σύντομα!!
Μπορεί να μην φαίνονται αλλά εκεί στο βάθος... έχει κάααατι σκάλες!!!!
Αυτή η δημοσίευση λοιπόν είναι ένα τουρλουδάκι Πολίτικης Λίστας!! Δεν φταίω εγώ αλλά το μουσείο που δεν αφήνουν να βγάλουμε μία φωτογραφία!!
Να περνάτε όμορφα και τα λέμε σύντομα ξανά!!!
Güle Güle!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...